Hyvä Joulumieli -kampanja täyttää 20 vuotta

Juhlavuoden kunniaksi keräystavoite on ennätykselliset 2,1 miljoonaa euroa, jolla 30 0000 vähävaraista lapsiperhettä saa 70 euron arvoisen lahjakortin.

Ensimmäinen Hyvä Joulumieli -keräys järjestettiin vuonna 1997, ja sen historia on täynnä onnistumisia. Viime vuonna keräystavoite oli 1 540 000 euroa, mutta lopullinen tuotto nousi peräti 1,9 miljoonaan.

Kiitos kaikille, jotka olette osallistuneet hyvän joulumielen jakamiseen 20-vuotisen taipaleen aikana. Apu on tullut tarpeeseen niin rahallisen tuen, vapaaehtoistyön kuin muunkin osallistumisen kautta. Jokainen panos on arvokas.

70 euron arvoinen lahjakortti voi olla joulun pelastaja

Tässä istun ja itken onnesta. Olen kahden tytön yksinhuoltajaäiti. Sain yllättäen Hyvä Joulumieli- lahjakortin kaupungin sosiaalitoimistosta. Onni oli iso ja huoli poissa. Nyt saimme koko perheelle joulu-, välipäivä- ja uuden vuoden herkut!

Ruokabudjettimme on viikossa maksimissaan noin 40 euroa. 70 euron lahjakortista ei siis ole iloa vain yhdeksi illaksi, siitä on iloa ja apua jopa kahdeksi viikoksi. Haluan esittää nöyrimmän kiitoksen kaikille lahjoittajille. Kiitos, kun teitte meille valoisan joulun tämän raskaan vuoden synkkyyteen.

Yllä palautteita viime vuonna lahjakortin saaneilta perheiltä. Lisää palautteita voit lukea Facebookista.

Uudet nettisivut juhlavuoden kunniaksi

Kampanjasivustolle on koottu tietoa Hyvä Joulumieli -keräyksen parissa työskentelevistä ihmisistä, tapahtumista ja yhteistyökumppaneista. Kokoamme sivustolle myös ajantasaista tietoa lapsiperheköyhyydestä.

Juhlavuoden kunniaksi muistellaan keräyksen 20-vuotista historiaa ja luvassa on artikkeleita ja ohjelmapätkiä YLE:n arkistosta ja muista tiedotusvälineistä.

Seuraa sivustolta myös keräyssumman kertymistä 25.11.–24.12.2016.

Osallistu Hyvä Joulumieli -viestintään ja tee kampanja näkyväksi

Tänä syksynä Hyvä Joulumieli on esillä laajasti sosiaalisessa mediassa – Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.

Rahallinen tuki ei ole siis ainoa osallistumisen muoto. Jakamalla Hyvä Joulumieli -sisältöjä jokainen voi olla mukana rakentamassa onnistunutta kampanjaa vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Sosiaalisessa mediassa käytämme hashtageja #hyväjoulumieli, #hyvajoulumieli, #julisinnet.

Hyvä Joulumieli -keräyksen yksi tavoite on lapsiperheköyhyyden nostaminen puheenaiheeksi ja samalla päättäjien tietoisuuteen. Rahallinen apu ei aina riitä ja tilastot voivat olla karua luettavaa, niin on hyvä muistaa, että köyhyyttä voi ehkäistä. Haastetaan yhdessä päättäjät tekemään päätöksiä lapsiperheiden eduksi.

Keräyksen toteuttavat Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti yhteistyössä YLE:n kanssa.


Teksti: Mirva Krause
Kuva: Hyvä Joulumieli -arkisto