Jul i Sinnet -kampanjen hjälper barnfamiljer som har det ekonomiskt svårt. Mannerheims Barnskyddsförbund och Röda Korset utmanar alla företag att delta i insamlingen.
Så här kan ditt företag donera till insamlingen
Bestäm beloppet och betala antingen på nätet eller skriv ut en faktura för ditt företag.
500 € 1000 € 1500 € Annan summa
Företaget kan också betala sin donation direkt på Jul i Sinnet-insamlingens konto IBAN FI33 5780 4120 0801 60 (BIC OKOYFIHH) med referensnumret 5429.
Om ni behöver en beställningsreferens på er faktura eller om ni har andra önskemål som gäller fakturan, skicka e-post till adressen: hyvajoulumieli(a)mll.fi.
Våra operatörer för nätbetalningar är Svea Payments och Securycast. Donationer som görs med knapparna ovan går först till deras datasystem och förmedlas därifrån till insamlingen Jul i Sinnet.
Jul i Sinnet – synlighet för ditt företag
Alla företag som donerat till insamlingen Jul i Sinnet får ett paket med kommunikationsmaterial som de kan använda för att berätta om deras deltagande i insamlingen. Vi ber att företag som donerat direkt på kontot meddelar sin kontaktinformation till adressen hyvajoulumieli(a)mll.fi, så att vi kan skicka materialet.
Företag som donerat under 1 500 euro (0–1499 euro) får tillgång till:
- Delningsbilder om deltagande i Jul i Sinnet-insamlingen för de sociala medierna
- Omslagsbilder om deltagande i Jul i Sinnet-insamlingen för Facebook och Twitter
- Banner om deltagande i Jul i Sinnet-insamlingen för företagets webbplats
- E-postsignatur om deltagande i Jul i Sinnet-insamlingen
- Företagets namn på webbplatsen för Jul i Sinnet
Företag som donerat mer än 1 500 euro får allt det material som nämns ovan samt ytterligare
- Sina namn på tackannonsen på helsida i Ilta-Sanomat 21.12 och på annonsen på Hufvudstadsbladets annonsförstasida 22.12 (alla som donerat senast 15.12.2020)
- Sina namn i de sponsrade Tack-onsdagarna i Jul i Sinnet-insamlingens kanal på Facebook (bildinlägg med namnen på alla företag som donerat under veckan)
- Sina namn i tackannonserna i de första numren av MLL:s tidning Lapsemme och FRK:s Avun maailma år 2021 (alla som donerat senast 31.12.2020)
- Ett utskrivbart tackbrev för donationen med underskrifter av MLL:s och FRK:s generalsekreterare till exempel för personalrummet.
Kampanjens synlighet i de sociala medierna
Insamlingen Jul i Sinnet använder flera kanaler i de sociala medierna för att berätta om det senaste inom insamlingen.
Facebook: www.facebook.com/hyvajoulumieli
Twitter: @hyvajoulumieli
Instagram-tili: @hyvajoulumieli
Kampanjen använder hashtaggarna #Hyväjoulumieli #hyvajoulumieli #hyväjoulumieli2020 #hyväjoulumielikeräys #julisinnet i de sociala medierna.
I kanalerna delas regelbundet en länk till webbplatsen för insamlingen Jul i Sinnet där namnen på alla företag som donerat är synliga. Under kampanjtiden ordnas så kallade Tack-onsdagar på kampanjens kanal i Facebook. Då publicerar vi namnen på alla företag som donerat över 1 500 euro som bild.
Yle stödjer kampanjen Jul i Sinnet med sin programverksamhet i bolagets kanaler i radio, tv och de sociala medierna.
Utmana samarbetspartner att delta i insamlingen
Insamlingsmålet är ambitiöst och allas hjälp behövs. Företag som donerat på webben kan också behändigt utmana samarbetspartner att delta i insamlingen. Andra aktörer får gärna utmana samarbetspartner att delta i kampanjen via deras egna kanaler.
Hjälp oss att skapa julstämning för mindre bemedlade barnfamiljer i Finland!
Kontaktinformationen sparas i registret över företagens kontaktpersoner för Jul i Sinnet, som förs av Finlands Röda Kors. Uppgifterna utlämnas inte vidare. Ytterligare information